REGULAMIN
  XIIIGMINNEJ SPARTAKIADY SZKÓŁ PODSTAWOWYCH
GMINY MAŁKINIA GÓRNA
2015/2016

 

 

 

  1. W rywalizacji całorocznej zadeklarowały udział wszystkie szkoły podstawowe z terenu Gminy Małkinia Górna.
  2. Zwycięzcy rozgrywek gminnych w poszczególnych konkurencjach będą awansowali do rozgrywek powiatowych. Terminarz rozgrywek znajduje się na stronie www.szsostrow.malkinia.com
  3. Jeśli szkoła podstawowa z terenu naszej gminy, będzie chciała wystartować w rywalizacji powiatowej w konkurencji nie objętej niniejszym regulaminem (np. mini piłka koszykowa, ręczna, sztafety przełajowe, drużynowy tenis stołowy), wówczas bardzo proszę o zgłoszenie tego do mnie w terminie co najmniej 10-ciu dni przed terminem zawodów powiatowych. Wówczas punkty zdobyte w rywalizacji powiatowej nie są doliczane do rywalizacji gminnej lecz tylko do powiatowej.
  4. Zawody będą rozgrywane w dni powszednie w różnych szkołach podstawowych. Początek zawodów godzina 9.00 wyjątkiem są biegi -11.00 i piłka nożna na stadionie- 10.00. Bardzo proszę o przybycie na zawody na co najmniej 15 minut przed ich rozpoczęciem.
  5. Na klasyfikację końcową będzie składała się suma punktów z 8 konkurencji (na 11 zawartych w kalendarzu) z rywalizacji dzieci z jednej szkoły podstawowej w roczniku 2003 i mł.
  6. Terminy i regulaminy poszczególnych konkurencji zamieszczone są poniżej.
  7. Klasyfikacja końcowa ustalona zostanie na podstawie następującej punktacji z każdej konkurencji: I miejsce – 8 pkt, II-6pkt, III- 5 pkt, IV-4pkt ect. Dziewczęta i chłopcy klasyfikowani będą oddzielnie, jako dwie niezależne dyscypliny.
  8. Na zakończenie rywalizacji rocznej każda biorąca udział w spartakiadzie  szkoła otrzyma, na uroczystości zakończenia spartakiady, puchar.
  9. Organizator ustala udział poszczególnych szkół  w zawodach na przynajmniej dwa dni przed nimi.
  10. Przypomina się opiekunom o zadbanie o ubezpieczenie uczniów, oświadczenia od rodziców ze zgodą na udział w zawodach oraz o zadbanie o strój i wyżywienie podczas zawodów!
  11. Za kontakt z miejscowymi mediami odpowiedzialny jest koordynator spartakiady.
  12. Potrzebę dowozu zgłasza, meilowo, organizator zawodów najpóźniej w dwa dni przed zawodami, do ZOSiPO do p. Anny Konferowicz pod numerem Tel. 29 644 87 95 , 6 , 7 .

 


 

 


 

REGULAMIN KONKURENCJI SPORTOWYCH

 


PIŁKA NOŻNA (dziewcząt i chłopców)- Reprezentacja szkoły liczy 4 zawodników w polu plus bramkarz (4+1). Gra toczy się na boisku trawiastym (20m x 40m). Czas gry oraz system rozgrywek będzie ustalony przez opiekunów i organizatora przed spotkaniami.
O wygranej

BIEGI PRZEŁAJOWE –Do punktacji szkoły za konkurencję będą brane pod uwagę 2 wyniki dziewcząt i 2 chłopców w każdym przedziale wiekowym czyli startują 2 dz i 2 chł z r. 98, 2 dz i 2 chł r.97 oraz 2 dz i 2 chł r. 96. Klasyfikacja będzie obejmowała więc 12 wyników (6 dziewcząt i 6 chłopców). Dystanse – dziewczęta we wszystkich rocznikach- 800 m , chłopcy we wszystkich rocznikach - 1000 m

CZWÓRBÓJ LEKKOATLETYCZNY - W zawodach bierze udział 6 zawodników i 6 zawodniczek . Na wynik końcowy składa się suma 5 najlepszych wyników dziewcząt i 5 najlepszych wyników chłopców z tabel wielobojowych z poszczególnych konkurencji:
-    60 m-bieg sprinterski (jeden start-czas)
-    skok w dal (skok ze strefy 1m, trzy próby, najlepszy wynik punktowany)
-    rzut piłeczką palantową (150 gram, trzy próby)
-    bieg 600 m- dziewczęta, 1000m - chłopcy)

RINGO - zawody odbywają się na boisku od mini piłki siatkowej. Na boisku znajduje się trzech zawodników w tym co najmniej jedna dziewczynka. Jeden set toczy się do 15-tu punktów z przewagą co najmniej dwupunktową. Gra toczy się do dwóch wygranych setów.  Zawodnicy grają jednym kółkiem według przepisów gry w ringo ze szczególnym uwzględnieniem: nie oderwania nóg od podłoża podczas rzutu, nie dotykania kółkiem do ciała z wyjątkiem dłoni, braku zwodów kółkiem, prawidłowego lotu kółka.


MINI PIŁKA SIATKOWA - czwórki

1. Uczestnictwo:
Drużynę stanowią uczniowie jednej szkoły podstawowej w wieku 13 lat i młodsi. Zespół liczy 10 zawodników/czek.

2. Przepisy gry:
- wymiary boiska 7m x 7m, na boisku wyznacza się linię ataku (3m od siatki)
- wysokość siatki: dziewczęta 215cm, chłopcy 225cm
- obowiązuje normalny rozmiar piłki
- gra się do dwóch wygranych setów. Sety rozgrywane są tie breakiem do 25pkt., ewentualny trzeci set decydujący rozgrywany jest do 15pkt
- w pierwszym secie gra 4 zawodników + 1 rezerwowy
- w drugim secie gra pozostałych 5 zawodników
- w trzecim secie, rozgrywanym w przypadku remisu w setach, gra dowolna czwórka, wyznaczona z dziesiątki
- kolejność czwórek ustalona przed zawodami nie może być zmieniona przez cały turniej
- każdy zespół może wykorzystać 2 czasy po 30 sekund w każdym secie
- obowiązuje rotacyjna kolejność wykonywania zagrywki
- atakować z pierwszej linii i zastawiać nie może zawodnik zagrywający, który jest także zawodnikiem obrony podczas zagrywek drużyny przeciwnej aż do momentu rotacji
- rozsądna tolerancja czystości odbić
- w każdym secie dozwolona jest tylko jedna podwójna zmiana, tzn. można wymienić jednego z zawodników, który może wrócić w trakcie seta na swoje miejsce (druga zmiana dokonana).

3. Punktacja:
Za wygrane spotkanie drużyna otrzymuje 2pkt., za przegrane 1pkt., za walkower 0pkt.

O kolejności zespołów decydują kolejno:
1. większa liczba zdobytych punktów
2. jeżeli dwie lub więcej drużyn uzyska tę samą liczbę punktów:

 

  • większa liczba zdobytych punktów między zainteresowanymi drużynami
  • lepszy stosunek setów zdobytych do straconych pomiędzy zainteresowanymi drużynami
  • lepszy stosunek małych punktów
  • wynik bezpośredniego spotkania.


* Jeśli macie wątpliwości co do regulaminów, w związku z tym, że zawody gminne są eliminacją do zawodów powiatowych, obowiązują regulaminy z zawodów wyższego szczebla czyli powiatowych (są dostępne na www.szsostrow.malkinia.com)

UROCZYSTE ZAKOŃCZENIE – Spotkanie opiekunów i delegacji uczniów z poszczególnych szkół. Złożenie raportu z całorocznej działalności, ogłoszenie wyników współzawodnictwa oraz rozdanie pucharów.

 


 

Koordynator Rozgrywek Gminnych

Agata Rostkowska
Kontakt :604 85 94 08
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 


Protokół zawodów powinien zawierać:

1.    Miejsce, data  i dyscyplina rozgrywanych zawodów
2.    Drużyny biorące udział w zawodach
3.    System rozgrywanych zawodów (tabele oraz wyniki poszczególnych spotkań)
4.    Sędziowie zawodów imię nazwisko i nauczany przedmiot, szkoła
5.    Kolejność i uzyskane punkty w rywalizacji gminnej
6.    Uwagi co do przebiegu zawodów
7.    Podpis sporządzającego protokół



Bardzo proszę aby każdy protokół trafił do mnie nie później niż dwa dni po odbytych zawodach, za co z góry bardzo serdecznie dziękuję.

Z poważaniem
Agata Rostkowska